امروزه بسیاری کسب و کارها به صورت اینترنتی و در قالب وب سایت انجام می شوند. هر کسب و کاری برای این که بتواند بهتر دیده شود و به درآمد برسد نیاز است تا فردی با بهینه سازی، به آن کمک کند. فردی که این کار را انجام می دهد کارشناس سئو است.

در این مقاله قرار است کارشناس سئو را به شما معرفی کرده و به شرح وظایف آن بپردازیم. در ادامه قرار است به سوالات زیر در این زمینه پاسخ دهیم:

  • کارشناس سئو کیست؟
  • کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟
  • چگونه می توان کارشناس سئو شد؟

اگر می خواهید کارشناس سئو شوید یا به دنبال جذب نیروی سئو کار هستید و می خواهید در مورد این شخص بیشتر بدانید، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به سوالات شما در این مورد پاسخ داده شود.

کارشناس سئو کیست؟ (کار کارشناس سئو چیست؟)

کارشناس سئو شخصی است که سئو سایت یا بهینه سازی موتور جستجو را بر عهده دارد. اگر می خواهید اطلاعات جامعی در مورد سئو بدانید، مقاله همه آنچه باید در مورد سئو بدانیم؟ در این زمینه شما را یاری می کند.

سئوکار با فعالیت هایی که برای بهینه سازی سایت انجام می دهد، از گوگل امتیاز مثبت دریافت می کند. در نتیجه رتبه بالایی در صفحه جستجوی گوگل داشته و ترافیک سایت بالا می رود. برای این که اطلاعات بیشتری در مورد سئوکار داشته باشیم بهتر است وظایف آن را بدانیم.

 

کارشناس سئو کیست؟

 

وظایف کارشناس سئو

ما میدانیم مطابق فایل استراتژی یک سری خدمات باید بر روی وبسایت انجام بگیرد بعضی از این خدمات فنی هستند و بعضی از آنها محتوایی. به جز این موارد یک سری موارد نیز  مفاهیم تبلیغاتی هستند و در کنار همه این ها نگهداری وب سایت بر اساس فاکتورهای سئو مهم ترین مسائلی است که به عنوان شرح وظایف سئوکار پرداخت می شود.

 

بیشتر بخوانید:  11 انتظار غلط از سئو

 

با این مقدمه می توانیم برای سئوکار گام های زیر را داشته باشیم:

  • استاندارد سازی محتوای وب سایت

نیروی محتوا، پس از نوشتن محتوا، آن را تحویل متخصص سئو می دهد. هر سئوکار چک لیستی دارد که بر اساس آن مشخص می کند که محتوا تولید شده، برای گوگل استاندارد هست یا نه. به طور مثال برخی از این استانداردها به شرح زیر هستند:

  • آیا این محتوا یونیک است؟
  • آیا کلمات کلیدی در متن به خوبی تزریق شده؟
  • آیا متن چندرسانه ایه؟ محتوا مناسب است؟

و موارد بسیار زیاد دیگری که به استاندارد شدن یک محتوا کمک می کنند.

  • بارگذاری محتوا و انتشار آن

در این مرحله، کارشناس سئو علاوه بر انتشار محتوای استاندارد شده، آن صفحه را باید به موتور جستجوگر گوگل نیز معرفی کند. در واقع به گوگل می گوید این مقاله منتشر شد،آن را ایندکس کن و ادامه فعالیت هایی که توسط گوگل بر روی سایت، باید انجام گیرد.

  • جلوگیری از error index و crawl error 

در این قسمت سئو کار باید کاری کند که مشکل index error و crawl error در مورد محتوای سایت ایجاد نشود.

  • crawl error چیست؟

محتوایی که در سایت منتشر می شود، گوگل باید بتواند آن را بخواند. زمانی که گوگل نتواند این محتوا را تشخیص داده و بخواند خطای کراول یا  crawl error پیش می آید.

  • index error چیست؟

گاهی اوقات گوگل محتوای شما را می تواند بخواند اما به شما این خطا را می دهد که این محتوا از لحاظ کیفیت ارزش ندارد، در نتیجه در گوگل منتشر نمی شود. به این خطا index error می گوییم.

وظیفه ی کارشناس سئو این است محتوایی منتشر کند که هم توسط گوگل خوانده شود و هم تیک های کیفیتی را نیز، از گوگل دریافت کند تا محتوا بر روی گوگل نمایش داده شود.

منتوووب

خدمات تولید محتوا، کلماتی برای داستان شما

تخصص ما در تولید محتوا به معنای واقعی، هر کلمه را  به داستانی جذاب تبدیل می‌کند. با ما، داستان کسب و کار شما به یک تجربه به یادماندنی برای مخاطبان تبدیل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:  مراحل اجرای پروژه سئو

 

  • آنالیز سایت توسط گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس ابزاری است برای آنالیز و تحلیل وب سایت که گوگل به صورت رایگان در اختیار کارشناس حرفه ای سئو قرار داده است. گوگل آنالیتیکس به سئو کار کمک می کند، سایت را زیر نظر گرفته و اطلاعاتی مانند، ترافیک ورودی سایت، نحوه ورود و رفتار کاربران، مدت زمان ماندن کاربر در سایت، نرخ تبدیل و … دریافت کند.

در واقع سئو کار با بررسی این موارد کیفیت سایت و محتوا را می سنجد، متوجه می شود محتوای سایت موجب نگه داشتن کاربران در سایت شده است یا نه؟ در نهایت با توجه به این ها برای نیروی تولید محتوا، تسکی متناسب با فاکتورهای کیفیت سنجی تعریف می کند. یا با تحلیل های خودش محتوای موجود را تغییر داده و آن را بروزرسانی کند.

 

وظایف کارشناس سئو

 

  • مدیریت سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول ابزار دیگری است برای آنالیز سایت. البته تفاوتش با گوگل آنالیتیکس در این است که سرچ کنسول تخصصی تر است.  کارشناس سئو با استفاده از گوگل سرچ کنسول، متوجه موارد زیر می شود:

  • محتوای سایت ما با چه کلماتی توسط گوگل قابل سرچ هستند؟
  • سایت ما با چه کلماتی بیشتر جستجو شده است؟
  • کلمات سایت به درستی ایندکس شده اند؟
  • چه مشکلاتی در سایت وجود دارد؟
  • چه سایت هایی به ما لینک شده اند؟
  • و …

کارشناس سئو با بررسی موارد گفته شده بر روی محتوا و کلمات کلیدی که باعث شده اند که وب سایت ما بیشتر جستجو شوند تمرکز کرده و با بهینه سازی آنها به بهتر دیده شدن سایت کمک می کند. به طور مثال سئو کار متوجه این می شود که مقاله ای از سایت به طور ناخواسته روی یک سری کلمات به خوبی رنک گرفته است. در نتیجه باید قدرت مقاله را روی آن کلمات بهبود ببخشد.

  • آپدیت محتوا

گوگل، یک سری الگوریتم برای دیده شدن بهترین پاسخ به جستجوها تعریف کرده است. یکی از این الگوریتم ها مربوط به محتوای بروز است. این الگوریتم، بررسی می کند چه محتوایی به روزتر است. به محتوای آپدیت شده و بروز امتیاز داده و آن را در رتبه بالاتری از صفحه جستجو قرار می دهد.

با توجه به این نکته کارشناس حرفه ای سئو باید همواره محتوای سایت را از لحاظ به روز بودن چک کند. همچنین به کنترل زمانی، کنترل کیفیت محتوا و تعریف تسک محتوایی مناسب و بپردازد.

 

بیشتر بخوانید:  سئو تکنیکال چیست؟

 

  • لینک سازی داخلی و خارجی

گاهی محتوای سایت این قدرت را ندارد که به بالا رفتن بیشتر سایت کمک کند؛ این جا است که سئو کار باید با استفاده از لینک سازی داخلی  خارجی، قدرت صفحه را برای دیده شدن و رنک بهتر، بیشتر کند. به عنوان مثال، از صفحات داخلی وب سایت به صفحه خاصی از همان سایت لینک بدهد. با این کار، موجب بالا رفتن اعتبار آن وبسایت می شود.

یا از سایت هایی که کارشان تبلیغاتی هستند، به آن صفحه لینک های تبلیغاتی بگیرد. مثلا ما در ورزش 3 لینک صفحه خود را می گذاریم و هر کس روی آن کلیک کند، از سایت ورزش 3 به سایت ما  می آید. بنابراین  لینک سازی داخلی و خارجی نیز میتواند از شرح وظایف سئوکار باشد.

 

لینک سازی داخلی و خارجی

 

 

  • تبلیغات سئو محور

هر سایتی برای این که بهتر دیده شود، در کنار تولید محتوای مناسب، به تبلیغات خوب هم نیاز دارد. این تبلیغات باید در بستر رپورتاژ، کمپین و خرید بک لینک، توسط کارشناس سئو صورت بگیرد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد کمپین هستید مقاله کمپین سئو محور چیست؟ به شما در این زمینه کمک می کنند.

سئو کار باید به صورت مستمر بر روی خرید بک لینک، نگارش و انتشار رپورتاژ و طراحی کمپین های سئو محور برنامه ریزی کند. آنها را مدیریت کرده و بسته به بودجه و اختیاراتی که کارفرما به او داده، آنها را اجرایی کند. مقاله رپورتاژ آگهی چیست؟ به شما اطلاعاتی در مورد رپورتاژ می دهد.

نکته ای که وجود دارد این است که گاهی کار تبلیغات را، دیجیتال مارکتر انجام میدهد. دیجیتال مارکتر دانش تبلیغاتی گسترده و تخصصی تری نسبت به سئو کار دارد. همچنین تجربه بالای در برگزاری تخصصی کمپین ها دارد که موجب تبلیغات بهتر  می شود.

با این حال ممکن است دیجیتال مارکتر، ممکن است در مورد سئو، دانش تخصصی نداشته باشد. بعلاوه نداشتن تجربه عملی در مورد کمپین های سئو محور، موجب می شود خروجی مورد انتظار از سئو را نگیریم. اگر می خواهید نحوه خرید بک لینک را بدانید، مقاله بک لینک چیست را مطالعه کنید.

 

کلام آخر

در نهایت می توان گفت فردی که تمام مهارت های گفته شده را داشته باشد، می تواند یک سئوکار حرفه ای باشد. یک کارشناس سئو حرفه ای کمک می کند با دریافت امتیاز از گوگل، سایت رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشد. در نتیجه با دیده شدن بیشتر سایت ترافیک آن را افزایش دهد.

منتووب به عنوان شرکت مشاوره برندینگ، مقالاتی کاربردی در زمینه سئو سایت در اختیار همه ی افراد از جمله تازه کارها، کارفرمایان و صاحبان کسب و کار قرار می دهد. این شرکت همچنین با دریافت و انجام پروژه های سئو، به عنوان مهم ترین بخش یک سایت، به شما برای دیده شدن بهتر سایت و کسب و کارتان کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر همین حالا اقدام کنید.

منتووب

خبرنامۀ منتووب را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

کارشناس سئو کیست؟ چه وظایفی دارد؟

n الگوریتم مهم گوگل

در دنیای مدرن امروزه، خدمات سئو به یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت آنلاین تبدیل شده است، اما موفقیت در این زمینه تنها به طراحی وب‌سایت

بیشتر بخوانید >

مشاورۀ رایگان

لطفاً اطلاعات خود را بنویسید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.